Gezonde leefstijl voor medewerkers en ondernemers

Veel HR-managers en ondernemers krijgen te maken met steeds meer uitdagingen op het gebied van vitaliteit op de werkvloer. Denk maar eens aan gewoontes zoals snoep en frisdrank op de afdeling of een stukje taart bij iedere jarige collega. Een andere uitdaging is de toename van de vergrijzing. Bij deze groep van 50-plussers is vitaliteit van groot belang. Hoe zorg je als HR dat het personeel gezond langer door kan werken en productief blijft?

Begin meteen goed met fruit op het werk, na de zomervakantie 2020!

Stimuleer een gezonde leefstijl

Een gezonde leefstijl geeft energie en voorkomt klachten. Zeker wanneer een medewerker ouder wordt, kan dit het verschil maken. Als werkgever moet het doel niet zijn om de leefstijl van de werknemer compleet te controleren, maar de werkgever kan de werknemer wel net dat zetje geven wat hij nodig heeft.

Gezond eten draagt bij aan energie, preventie en herstel. Je kunt als werkgever gezond eten stimuleren door ervoor te zorgen dat er altijd vers fruit op het werk aanwezig is. Fruit is gezond, geeft een positief gevoel en is een laagdrempelig instrument om mensen te stimuleren om bewuster te leven. Op deze manier zullen medewerkers met uiteenlopende eet- en leefgewoontes vaker grijpen naar een gezond tussendoortje. Het is altijd aanwezig, makkelijk te consumeren en creëert een vitamine boost zonder er veel tijd aan kwijt te zijn.

Fruit als koppeling voor je vitaliteitsprogramma

Door het positieve gevoel en de laagdrempeligheid van het product is fruit op het werk een ideaal middel om draagvlak te creëren voor het complete vitaliteitsbeleid binnen de organisatie.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het moment dat het fruit op de werkvloer geïntroduceerd wordt. Een werkgever die fruit ter beschikking stelt heeft een positieve invloed op werknemers. Dit is een ideaal moment om het complete vitaliteitsbeleid onder de aandacht te brengen en mensen bewust te maken van een gezonde leefstijl.

Streekvers-werkfruit-Vers fruit op het werk.

Niet alleen tijdens de introductie maar iedere keer dat er een stukje fruit genuttigd wordt kun je er als werkgever voor zorgen dat het personeel jullie vitaliteitsbood-schap ziet. Fruit ondersteunt de kracht van de herhaling. Dit creëer je door jullie vitaliteitsboodschap te vermelden op het presentatie-materiaal bij het uitgiftepunt.

Onderschat ook de invloed van fruit op de sociale omgeving niet. Wat nieuw is, daar wordt over gepraat. Wat de werkgever beschikbaar stelt al helemaal. De omgeving stimuleert de behoefte aan gezond eten, want goed voorbeeld doet goed volgen en het groepsgevoel maakt het interessant om voortgang te boeken op gezondheidsgebied.

Een gezonde werkrelatie

Niet onbelangrijk: je creëert met het aanbieden van fruit op het werk naast gezondere werknemers ook sympathie. Je biedt namelijk niet zomaar wat aan, maar je speelt als werkgever in op waar behoefte aan is. Dit gebaar kan de werkrelatie alleen maar ten goede komen, wat ook effect heeft op de vitaliteit van de werknemer in de vorm van werkplezier.

Tot slot een tip van Streekvers voor iedere werkgever: fruit op het werk is fiscaal aantrekkelijk aangezien het volledig onbelast is. Dit betekent dat de Belastingdienst fruit op het werk niet ziet als loon, waardoor de kosten hiervan fiscaal volledig aftrekbaar zijn, evenals de BTW.

Door |2020-08-10T08:52:53+02:00augustus 10th, 2020|Nieuws van Streekvers.nl, Vers fruit|0 Reacties

Over de auteur:

Geef een reactie

Ga naar de bovenkant